Vad kan vi hjälpa dig med?
Användarvillkor
Användarvillkor för tjänsten Your company
1 Allmänt
2 Definition av parter
Uthyrare eller säljare är: Klädesholmens Bastuförening som nedan benämns vi, oss, uthyraren eller Klädesholmens Bastuförening.
Hyrestagare är: den person som anges som hyrestagare eller köpare i beställningen, och som nedan benämns hyrestagare, kunden, du, dig, din eller ditt.
Med hyresobjekt avses bastun.
3 Betalning och priser
Betalning sker via Swish eller kort på webben via vår betalningsförmedlare NETS som uppfyller de strängaste säkerhetskraven. Hyrestagaren betalar vid beställning och hyresavtalet anses då vara ingått.
Alla priser är inklusive moms. Totalkostnaden för köpet anges innan beställning görs och är inklusive alla utgifter kopplade till hyra eller köp. Om det förekommer väsentligt felaktiga priser på Klädesholmens Bastuförening webbplats kan Klädesholmens Bastuförening ensidigt ändra, radera eller avvisa beställningar, även efter att kunden mottagit en orderbekräftelse eller liknande. Sådana fel ska dock korrigeras och meddelas till kunden inom rimlig tid efter att felet upptäckts.
4 Hyresobjektets skick
Klädesholmens Bastuförening förpliktar sig att leverera hyresobjekt av hög kvalitet i driftklart skick. Klädesholmens Bastuförening har rutiner för att kontrollera och underhålla hyresobjektet före och efter uthyrning.
Under hyresperioden är du ansvarig för alla skador på bastun. Friskrivning från ansvaret är möjlig om skadan eller förlusten beror på tekniska fel eller brister. Hyrestagaren är därför skyldig att kontrollera hyresobjektet innan användning samt kontakta Klädesholmens Bastuförening om hyresobjektet inte är i förväntat skick.
5 Skador
Alla skador, tekniska fel eller olyckor som eventuellt uppkommer under hyresperioden ska omgående meddelas till Klädesholmens Bastuförening. Vi kommer då att göra vårt bästa för att hjälpa hyrestagaren. Skador meddelas omgående till info@kladesholmensbastu.se. Detta gäller även vid stöld.
Om skadorna uppstår pga. felaktig användning eller avsiktlig eller oaktsam hantering kommer Klädesholmens Bastuförening att kunna om nödvändigt dra ytterligare utestående belopp för att täcka kostnaderna för reparation, service eller ersättning av verktyget. Detta gäller även om bastun lämnas tillbaka vanskött eller onormalt nedsmutsad.
Vi strävar alltid efter att ge de bästa råden och tipsen om hur bastun ska användas, men är inte ansvariga för utförandet eller för direkta eller indirekta skador som beror på användningen eller fel på hyresobjektet.
6 Användning av hyresobjektet
Hyresobjekt används på eget ansvar. Minimiålder för att boka bastun är 20 år. Barn under 12 år badar gratis i sällskap med vuxen.
Hyrestagaren ansvarar för att bastun hanteras på ett sådant sätt att den inte skadas eller blir onormalt nedsmutsad. Hyrestagaren ansvarar för att bastun hanteras korrekt och säkert.
7 Hyrestagarens rättigheter och skyldigheter
Hyrestagaren ska ha fyllt 20 år och är skyldig att uppge korrekta kunduppgifter när ett användarkonto skapas för att beställa och hyra på Klädesholmens Bastuförening. Klädesholmens Bastuförening. Skickar meddelanden till angiven e-postadress, adress och telefon. Dessa meddelanden anses vara mottagna och giltiga när de skickats från oss.
Användarkontot är personligt och om du misstänker att andra har tillgång till ditt konto är du skyldig att omedelbart informera Klädesholmens Bastuförening. Klädesholmens Bastuförening har rätt att avvisa, avsluta eller tillfälligt blockera användarkonton utan förvarning eller ansvar, inklusive om det anses ha begåtts ett brott mot villkoren.
Dessa hyresvillkor måste också godkännas innan beställning kan göras på webbsidan.
Hyrestagaren eller kortinnehavaren ger Klädesholmens Bastuförening fullmakt att dra belopp från hyrestagarens konto för bland annat hyresobjekt som är onormalt nedsmutsade eller skadade. Den därmed beviljade fullmakten gäller även bemyndigande att belasta betalkortet vid ytterligare hyra/krav på ersättning i det fall hyresobjektet lämnas tillbaka efter att den avtalade hyresperioden löpt ut eller lämnas tillbaka i skadat skick.
8 Ändring av beställningar
Klädesholmens Bastuförening förbehåller sig rätten att inte återbetala erlagt belopp vid avbokning. Däremot hjälper vi till med ombokning till annan tid. Ombokning måste ske senast 7 dagar innan bokningstillfället.
Om en beställning ska ändras ska Klädesholmens Bastuförening kontaktas. Ändringen är inte giltig förrän den skriftligen bekräftats av oss. Detta för att säkerställa att hyresobjektet faktiskt är ledigt.
Vid ändringar och annulleringar av hyresobjekt som minskar tillgängligheten till hyresobjekten för andra användare kan en ändringsavgift tillkomma för att täcka kostnader för ombokning.
9 Medlemskap
Ett medlemskap ger rabatterade priser och andra medlemsförmåner. Både privatpersoner och näringsidkare kan vara medlemmar, men det är den person som registrerat sig som är juridiskt ansvarig och avtalspart.
Medlemskapet behöver aktivt förnyas när det gått ut. Medlemskapet gäller per kalenderår.
10 Ångerrätt på köp
Du har rätt att ångra dina köp enligt konsumentköplagen. Ångerrätten gäller för köpta men inte hyrda varor.
11 Immateriella rättigheter
12 Tillämplig lag
Dessa villkor regleras av och ska tolkas i enlighet med svensk lag.
13 Ändringar
Klädesholmens Bastuförening förbehåller sig rätten att ändra eller ersätta dessa villkor. Gällande villkor finns alltid tillgängliga på kladesholmensbastu.se/integritetspolicy-eu/. Om Klädesholmens Bastuförening bedömer att en villkorsändring är väsentlig i förhållande till hyrestagarens rättigheter eller skyldigheter ska ändringen göras tillgänglig på kladesholmensbastu.se/ 30 dagar innan den träder i kraft.
Genom att använda tjänsten efter att de ändrade villkoren gjorts tillgängliga på kladesholmensbastu.se godtar du att du är bunden av de uppdaterade villkoren. Om du inte godtar de nya villkoren kan du inte använda Klädesholmens Bastuförening.
Senast uppdaterad 2022-10-12